Politica de confidentialitate

POLITICA DE CONFIDENTIALITATE

Data ultimei actualizari: 19.02.2025

 

NOTA DE INFORMARE

Aceasta politica are drept obiect informarea voastra asupra activitatilor de prelucrare si protejare a datelor cu caracter personal efectuate de noi si se aplica tuturor prelucrarilor efectuate, inclusiv a interactiunii cu pagina noastra web www.habitat.ro
In tot ceea ce facem suntem permanent preocupati sa va asiguram o experienta cat mai placuta si mai sigura de participare atat la proiectele noastre cat si la aplicatiile sau paginile web. Astfel, depunem toate eforturile pentru a oferi celor interesati informatii, respectiv: newslettere, invitatii la evenimente, campanii – cu privire atat la proiectele si activitatea noastra cat si la cele ale partenerilor nostri (denumite in mod colectiv „Newsletter”).

CINE SUNTEM? 

Asociatia Habitat for Humanity Romania (in continuare “Habitat”) este o organizatie crestin-ecumenica, nonguvernamentala, non-profit si de utilitate publica, care urmareste ajutarea in orice fel la imbunatatirea standardului de locuire a persoanelor care locuiesc in conditii vitrege, atat in Romania, cat si in lume. Sediul nostru social este in Bucuresti, Str. Naum Ramniceanu nr. 45A, et. 1, ap. 3, sectorul 1 si suntem identificati prin cod fiscal 15391896.

CE DATE PERSONALE COLECTAM?

Colectam si prelucram doar acele date personale care ne sunt necesare pentru a va putea oferi o experienta cat mai buna de participare si implicare in proiectele noastre si utilizare a paginii noastre web. Astfel, datele cu caracter personal pe care le prelucram pot include cu titlu de exemplu:

  1. date pentru identificare: nume, prenume, nume de utilizator;
  2. date de contact: adresa fizica, numar de telefon, adresa de email;
  1. date pentru incheierea valabila a contractelor sau daca donezi sau redirectionezi o cota din impozit catre noi prin completarea declaratiilor fiscale: date carte de identitate, serie, numar, CNP, etc.;
  2. date pe care ni le puneti la dispozitie cu ocazia crearii contului de utilizator pe pagina noastra web, inregistrarii, actualizarii datelor sau renuntarii la Newsletter, precum si cu ocazia inregistrarii si participarii la evenimentele organizate sau sprijinite de noi;
  3. date primite sau colectate cu ocazia vizitelor la sediul nostru sau la evenimentele organizate de noi si/sau partenerii nostrii: pot include inregistrari video ale activitatilor desfasurate si accesului in aceste locatii;
  4. cont bancar si alte informatii financiare pentru desfasurarea unei relatii contractuale, daca este cazul;
  5. date tehnice, inclusiv adresa IP: informatii despre accesul pe pagina noastra web, in aplicatiile dezvoltate de noi sau accesarea Newsletterelor, materialelor si comunicarilor pe care vi le trimitem in contul de utilizator, telefonic sau pe e-mail;
  6. alte date pe care ni le puteti pune la dispozitie.

In situatia in care doriti sa faceti parte din echipa noastra si va angajati la noi, vom procesa acele date necesare in procesul de angajare, respectiv date de identificare (nume complet, sex, data nasterii), date de contact (numar de telefon, adresa de corspondenta si adresa de e-mail), precum si orice alte date pe care ni le aduceti la cunostinta prin formularele de aplicatie si CV sau pe care ni le furnizati prin depunere sau transmitere in format fizic la biroul nostru si/sau electronic prin e-mail.

Colectam in format fizic si electronic doar acele date personale pe care ni le furnizati in mod voluntar, cat si informatiile disponibile din surse publice, astfel: a. in cazul inscrierii sau participarii la proiectele noastre sau in discutiile prealabile acestora; b. prin intermediul paginii noastre web, cu ocazia inregistrarii in contul vostru de utilizator/participant; c. prin inregistrarea pentru primirea Newsletterului; d. in cazul depunerii Declaratiei 230; e. in cazul realizarii de donatii pe paginile noastre web; f. atunci cand ne contactati prin e-mail, daca va exprimati interesul cu privire la evenimentele noastre sau daca va manifestati interesul de a fi angajat sau contractat de asociatia noastra sau de a colabora cu noi; g. in cazul in care ne intalnim la un eveniment si spre exemplu facem schimb de carti de vizita; h. cu ocazia accesarii altor informatii disponibile pe baza de inregistrare.

SCOPUL PRELUCRARII DATELOR SI TEMEIUL LEGAL

Furnizarea datelor cu caracter personal este obligatorie cand trebuie sa respectam obligatii legale sau contractuale. In aceste cazuri, daca datele cu caracter personal nu sunt furnizate, nu vom putea sa gestionam relatiile contractuale sau sa respectam obligatiile legale ce ne sunt impuse. In toate celelalte cazuri, furnizarea de date cu caracter personal este optionala, deci nu este obligatoriu a ni le furniza.

Pentru orice prelucrare a datelor cu caracter personal va vom informa cu privire la scopul in care se face respectiva prelucrare, cu titlu de exemplu astfel:

  1. Inscrierea si participarea la evenimentele/proiectele noastre:Prelucram toate datele personale pe care ni le puneti la dispozitie, precum si orice alte date care ne sunt necesare pentru participarea la proiectele noastre, cu respectarea dispozitiilor legilor in vigoare in materia voluntariatului si sponsorizarilor, cat si pentru alte activitati si actiuni derivate din incheierea si executarea contractelor.
  2. Redirectionarea unei cote din impozit catre noi prin completarea Declaratiei 230: in acest caz prelucram doar acele date solicitate de autoritati pentru completarea in mod valabil a declaratiei de redirectionare: nume, prenume, adresa, cat si alte date fiscale in conformitate cu legislatia aplicabila.
  3. Donatii folosind pagina noastra web: solicitam informatii pentru a verifica detaliile cardului bancar cu care se face donatia si a procesa plata donatiei. Nu pastram informatii despre cardul bancar. Detaliile cardului bancar sunt transmise unui tert procesator de plati cu sediul in UE.
  4. Newslettere si comunicari periodice:In situatia in care deja ne sunteti participant/utilizator sau daca ne-ati contactat in scop profesional sau de voluntariat, prelucram datele personale pe baza interesului legitim de a va transmite comunicari specifice, Newsletterele, de interes pentru voi cat si invitatii la evenimentele noastre si ale partenerilor nostri. Daca doriti sa va abonati la Newsletterul nostru, la momentul abonarii (prin intermediul paginii web sau printr-o alta forma de solicitare directa) vom solicita consimtamantul cu privire la prelucrarea datelor personale pentru a va putea furniza respectivele servicii;
  5. Organizarea de evenimente cu scop de promovare, instruire, scop stiintific sau profesional: Acestea pot include inregistrari video ale activitatilor desfasurate si ale accesului in respectivele locatii;
  6. Angajari:In masura in care avem posturi deschise pentru angajare sau internship si o persoana isi manifesta interesul de a face parte din echipa noastra, colectam informatiile necesare pentru procesul de angajare, pentru a evalua daca sunteti potrivit pentru postul respectiv. Prelucrarea datelor personale in procesul de angajare se face in temeiul legii, respectiv in vederea executarii unui contract, iar aceasta prelucrare reprezinta faza precontractuala.

Suntem interesati sa eficientizam procesului de angajare, motiv pentru care, avand ca baza interesul nostru legitim, vom pastra evidenta persoanelor care au participat la procesele de evaluare si a motivelor pentru care aplicatia acestora a fost respinsa.

In momentele in care anuntam posturi vacante, puteti aplica pentru un loc in echipa noastra prin transmiterea aplicatiei: prin e-mail, prin depunerea in format fizic la sediul nostru sau prin utilizarea sectiunii dedicate a paginii noastre web de la acel moment.

In situatia depunerii aplicatiei prin utilizarea paginii noastre web, vom avea nevoie si va vom solicita urmatoarele date cu caracter personal: nume si date de identificare complete, adresa de corespondenta si adresa de e-mail, numar de telefon si CV. Aceste datele personale sunt necesare si le vom folosi in procesul de angajare in scopul: a. desfasurarii si administrarii procesului de angajare; b. evaluarii pentru a stabili daca aveti profilul profesional potrivit pentru echipa noastra; c. contactarii cu privire la aplicatia depusa; d. contactarii pe viitor cu privire la alte oportunitati sau posturi care pot deveni disponibile care v-ar putea interesa; e. pastrarea unei evidente a sesiunilor noastre anterioare de angajare la care ati participat si a motivelor pentru care aplicatia a fost respinsa.

Orice prelucrare a datelor in scopurile de mai sus are la baza unul dintre urmatoarele temeiuri: 1.Incheierea unui contract privind participarea la proiectele noastre, Donatii, Redirectionarea unei cote din impozit, Indeplinirea unor obligatii prevazute de dispozitiile legale in sarcina noastra (i.e. privind prevenirea si combaterea spalarii de bani si necesitatea cunoasterii clientelei), Angajare – temei legal; 2. Transmiterea newsletterelor sau a invitatiilor la evenimentele noastre – pe baza consimtamantului vostru; 3. Pentru a raspunde oricarei intrebari pe care ne-o trimiteti si pentru a ne imbunatati proiectele si experienta pe care o oferim participantilor nostri in proiecte – in baza interesului nostru legitim.

DREPTURILE PERSOANELOR VIZATE 

Va reamintim ca in calitate de persoana vizata aveti urmatoarele drepturi cu privire la prelucrarea datelor voastre personale:

  1. Retragerea consimtamantului: Daca prelucrarea se realizeaza in baza consimtamantului, va puteti retrage consimtamantul pentru prelucrarea respectiva in orice moment.
  2. Rectificarea datelor: In cazul in care observati ca detinem date cu caracter personal eronate, ne puteti solicita in orice moment rectificarea datelor cu caracter personal care va privesc. Facem eforturi rezonabile pentru a pastra datele cu caracter personal – care sunt in posesia sau controlul nostru – exacte, complete, actuale si relevante, pe baza celor mai recente informatii disponibile pentru noi.
  3. Restrictia prelucrarii: In cazul in care va aflati in una dintre situatiile de mai jos, puteti sa ne solicitati sa restrictionam prelucrarea datelor:
    • contestati corectitudinea datelor cu caracter personal pentru perioada in care noi trebuie sa verificam exactitatea,
    • prelucrarea este ilegala si solicitati restrictionarea prelucrarii mai degraba decat stergerea datelor cu caracter personal,
    • nu mai avem nevoie de datele voastre cu caracter personal, dar le solicitati pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept, sau
    • va opuneti prelucrarii in perioada in care verificam daca motivele noastre legitime au intaietate fata de ale voastre
  4. Accesul la datele tale: Ne puteti cere informatii cu privire la datele cu caracter personal pe care le detinem despre voi, inclusiv informatii cu privire la ce categorii de date, pentru ce sunt folosite, de unde le-am colectat, daca nu sunt colectate direct de la voi si cui i-au fost dezvaluite, daca este cazul. Puteti obtine un exemplar de la noi, gratuit, continand datele cu caracter personal pe care le detinem despre voi. Ne rezervam dreptul de a percepe o taxa rezonabila pentru solicitari abuzive.
  5. Dreptul la portabilitate: La cerere, puteti primi sau vom transfera datele cu caracter personal catre un alt operator, acolo unde este posibil din punctul de vedere tehnic, cu conditia ca prelucrarea sa fie bazata pe consimtamant sau pe executarea unui contract.
  6. Dreptul de opozitie: Puteti obiecta oricand la prelucrarea datelor cu caracter personal datorita situatiei speciale in care te afli. In acest caz, nu vom mai prelucra datele cu caracter personal, daca nu putem demonstra motive intemeiate, legitime si un interes major pentru prelucrarea sau pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept. Cand va opuneti prelucrarii, va rugam sa mentionezi daca doriti stergerea datelor cu caracter personal sau restrictia prelucrarii acestor date.
  7. Dreptul de a depune o plangere: Puteti depune o plangere la autoritatea de supraveghere pentru protectia datelor: Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.
  8. Dreptul la stergere: Puteti obtine de la noi stergerea datelor cu caracter personal, in cazul in care:
  • datele voastre nu ne mai sunt necesare in raport cu scopurile pentru care au fost prelucrate;
  • va opuneti prelucrarii ulterioare a datelor cu caracter personal (a se vedea dreptul de opozitie mai jos);
  • datele cu caracter personal au fost prelucrate in mod ilegal;
  • va retrageti consimtamantul pe baza caruia are loc prelucrarea

Cu exceptia cazului in care prelucrarea este necesara:

  • in vederea indeplinirii unei obligatii legale care necesita prelucrarea acelor date de catre noi, in special pentru cerintele legale privind termenele de pastrare a datelor,
  • pentru constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta.

 

Vom incerca sa solutionam cererile voastre in termen de o luna. Cu toate acestea, perioada poate fi prelungita din motive privind dreptul legal specific sau complexitatea solicitarii.

In anumite situatii, este posibil sa nu putem sa va acordam acces la toate sau parte din datele cu caracter personal, din cauza unor restrictii prevazute de lege. Daca va refuzam solicitarea de acces, va vom comunica motivul refuzului.

In unele cazuri, este posibil sa nu putem sa identificam datele cu caracter personal, din cauza lipsei elementelor de identificare furnizate in cererea pe care ne-o transmiteti. In astfel de cazuri, daca nu furnizati informatii suplimentare care sa permita identificarea voastra, nu vom fi in masura sa dam curs solicitarii de a exercita drepturile legale asa cum sunt descrise in aceasta sectiune.

Pentru a va exercita drepturile legale sau daca aveti orice nelamuriri sau intrebari cu privire la drepturile si prelucrarea datelor voastre va rugam sa contactati in scris, pe adresa de email dataprotection@habitat.ro din finalul Politicii de confidentialitate.

DURATA PRELUCRARII DATELOR 

Daca avem o relatie contractuala vom continua sa pastram datele cu caracter personal pentru perioada minima de pastrare impusa de lege, calculate de la data incetarii contractului.

Daca ati optat sa primiti comunicari prin Newsletter, vom stoca datele v pentru a va furniza acest serviciu timp de 2 ani de la ultima interactiune cu comunicarile transmise. Dupa trecerea acestei perioade de 2 ani, va vom solicita din nou consimtamantul pentru a putea beneficia in continuare de Newsletter daca doriti acest lucru. In orice caz si moment, daca hotarati ca nu mai doriti sa primiti Newsletterul nostru si va retrageti consimtamantul, nu vom mai prelucra datele personale in acest scop.

Daca ai facut o donatie sau o redirectionare a cotei din impozit catre noi prin completarea Declaratiei 230 vom pastra datele tale pentru o perioada de 5 ani conform termenului general de prescriptie fiscala.

Daca ne-ai transmis un mesaj pe site in legatura cu un anumit eveniment, situatie ȋntrebare sau orice alt scop, pastram datele timp de 3 ani.

Datele personale pe care le colectam in procesul de angajare si le utilizam cu scopul de a eficientiza si pastra evidenta sesiunilor de recrutare sunt stocate pe o perioada de 6 luni de la momentul la care ati aplicat pentru un post in cadrul echipei noastre.

DATELE PERSONALE IN RAPORT CU ALTE PERSOANE 

Nu divulgam si nu transferam datele voastre personale catre terti. Cu titlu de exceptie de la aceasta regula, in situatiile in care divulgarea sau transferul se face in cadrul retelei noastre Habitat for Humanity, este necesar ori suntem obligati prin lege, va vom informa in cel mai scurt timp posibil asupra acestui fapt, cu exceptia cazului in care legea aplicabila ne interzice sau ne impiedica sa facem o astfel de informare.

In cazul in care vom divulga sau transfera datele personale catre terti, vom face acest lucru cu respectarea dispozitiilor legale aplicabile si cu adoptarea de masuri pentru protectia, integritatea si securizarea acestora.

Pentru prelucrarea datelor personale putem folosi persoane imputernicite (de exemplu: prestatori si furnizori de servicii IT, management de baze de date sau contacte, contabilitate, organizatori de evenimente etc.). Habitat va incheia cu toti acesti imputerniciti contracte care reglementeaza regimul de prelucrare a datelor personale si asigura ca acestia isi asuma obligatiile legale de prelucrare a datelor personale si ofera un nivel adecvat de protectie si securizare al datelor personale si respecta intocmai dispozitiile legale aplicabile in materie.

POLITICA PRIVIND UTILIZAREA FISIERELOR COOKIE

Site-ul nostru foloseste fisiere Cookie pentru o experienta cat mai buna de accesare si navigare pe pagina noastra web, iar aceasta prelucrare se bazeaza pe consimtamantul tau exprimat prin setarile browserului folosit de tine sau direct pe site. Mai multe informatii despre aceasta politica si fisierele de tip Cookie gasesti la adresa Politica de cookies

SECURIZAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL 

Toate datele personale prelucrate de catre noi sunt protejate impotriva amenintarilor, prin masuri electronice si fizice de securitate si infrastructura IT corespunzatoare dar si prin proceduri interne de management de personal si acces ce asigura descoperirea, notificarea si documentarea oricaror eventuale incalcari ale securitatii datelor cu caracter personal.

In situatia putin probabila a unei incalcari a securitatii datelor cu caracter personal, in cazul in care descoperim o astfel de incalcare cu risc pentru drepturile si libertatile voastre, vom notifica Autoritatea Nationala de Supraveghere privind Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal (in continuare ANSPDCP) si va vom informa cu privire la aceasta situatie.

ACTUALIZAREA POLITICII DE CONFIDENTIALITATE:

Va recomandam sa accesati periodic aceasta sectiune intrucat in masura in care vom modifica Politica de confidentialitate, vom publica o noua versiune actualizata pe aceasta pagina, care o va inlocui pe cea actuala.

Daca nu ati gasit raspuns intrebarilor voastre mai sus sau daca aveti orice alte nelamuriri cu privire la datele personale si/sau modul in care le prelucram va rugam sa ne contactati folosind oricare din metodele de mai jos

– adresa de e-mail: dataprotection@habitat.ro

– adresa de corespondenta: Str. Naum Ramniceanu, nr. 45A, et. 1, ap. 3, sector 1, Bucuresti, 011616