Politica de confidentialitate

INFORMARE

CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Actualizat in: martie 2023

CINE SUNTEM SI CARE ESTE OBIECTUL ACESTEI POLITICI? 

Asociatia Habitat for Humanity Romania (denumita in continuare Habitat) este o organizaţie creştin-ecumenica, nonguvernamentala, non-profit şi de utilitate publica, care urmareşte ajutarea in orice fel la imbunataţirea standardului de locuire a persoanelor care locuiesc in condiţii vitrege, atat in Romania, cat şi in lume. Sediul nostru social este in Bucuresti, Str. Naum Ramniceanu nr. 45A, et. 1, ap. 3, sectorul 1 si suntem identificati prin cod fiscal 15391896.

Prezenta politica are drept obiect informarea dumneavoastra asupra activitatilor de prelucrare a datelor cu caracter personal efectuate de HABITAT si se aplica tuturor prelucrarilor efectuate de noi, inclusiv interactiunii cu pagina noastra web www.cmm.habitat.ro

HABITAT este permanent preocupata de asigurarea unei experiente de participare la proiectele noastre cat mai placute si mai sigure. Astfel, depunem toate eforturile pentru a oferi celor interesati informatii, respectiv: newslettere, invitatii la evenimente, campanii – cu privire atat la proiectele si activitatea noastra cat si la cele ale partenerilor nostri (denumite in mod colectiv „Newsletter”).

CE FEL DE DATE CU CARACTER PERSONAL PRELUCRAM?

Colectam si prelucram doar acele date personale ale dumneavoastra care ne sunt necesare pentru a va putea oferi o experienta cat mai buna de participare si implicare in proiectele noastre si utilizare a paginii noastre web. Astfel, datele cu caracter personal pe care le prelucram pot include cu titlu de exemplu:

  1. date pentru identificarea dumneavoastra: nume, prenume, nume de utilizator;
  2. date de contact: adresa fizica, numar de telefon, adresa de email;
  3. date pe care ni le puneti la dispozitie cu ocazia crearii contului de utilizator pe pagina noastra web, inregistrarii, actualizarii datelor sau renuntarii la Newsletter, precum si cu ocazia inregistrarii si participarii la evenimentele organizate sau sprijinite de noi;
  4. date primite sau colectate cu ocazia vizitelor la sediul noastru sau la evenimentele organizate de noi si/sau partenerii nostrii: pot include inregistrari video ale activitatilor desfasurate si accesului in aceste locatii;
  5. cont bancar si alte informatii financiare pentru desfasurarea unei relatii contractuale, daca este cazul;
  6. date tehnice, inclusiv adresa IP: informatii despre accesul dumneavoastra pe pagina noastra web, in aplicatiile dezvoltate de noi sau accesarea Newsletterelor, materialelor si comunicarilor pe care vi le trimitem in contul de utilizator, telefonic sau pe e-mail;
  7. alte date pe care ni le puteti pune la dispozitie.

In situatia in care doriti sa faceti parte din echipa HABITAT si va angajati la noi, vom procesa acele date necesare in procesul de angajare, respectiv date de identificare (nume complet, sex, data nasterii), date de contact (numar de telefon, adresa de corspondenta si adresa de e-mail), precum si orice alte date pe care ni le aduceti la cunostinta prin formularele de aplicatie si CV sau pe care ni le furnizati prin depunere sau transmitere in format fizic la biroul nostru si/sau electronic prin e-mail.

CUM COLECTAM DATELE DUMNEAVOASTRA PERSONALE?

HABITAT colecteaza in format fizic si electronic doar acele date personale pe care dumneavoastra ni le furnizati in mod voluntar, cat si informatiile disponibile din surse publice, astfel: a. in cazul inscrierii sau participarii la proiectele noastre sau in discutiile prealabile acestora; b. prin intermediul paginii noastre web, cu ocazia inregistrarii in contul dumneavoastra de utilizator/participant; c. prin inregistrarea pentru primirea Newsletterului; d. atunci cand ne contactati prin e-mail, daca va exprimati interesul cu privire la evenimentele noastre sau daca va manifestati interesul de a fi angajat sau contractat de asociatia noastra sau de a colabora cu noi; e. in cazul in care ne intalnim la un eveniment si spre exemplu facem schimb de carti de vizita; f. cu ocazia accesarii altor informatii disponibile pe baza de inregistrare.

Va reamintim ca aveti libertatea deplina de a ne furniza aceste date personale. Cu toate acestea, in lipsa acestora, desfasurarea raporturilor contractuale nu vor fi posibile.

CARE ESTE SCOPUL IN CARE VA PRELUCRAM DATELE PERSONALE SI CARE SUNT TEMEIURILE LEGALE ALE ACESTOR PRELUCRARI?

Pentru orice prelucrare a datelor dumneavoastra cu caracter personal HABITAT va va informa cu privire la scopul in care se face respectiva prelucrare, cu titlu de exemplu astfel:

  1. Inscrierea si participarea la evenimentele/proiectele noastre: Prelucram toate datele personale pe care ni le puneti la dispozitie, precum si orice alte date care ne sunt necesare pentru participarea la proiectele noastre, cu respectarea dispozitiilor legilor in vigoare in materia voluntariatului si sponsorizarilor, cat si pentru alte activitati si actiuni derivate din incheierea si executarea contractelor.
  2. Comunicari si Newslettere: In situatia in care deja ne sunteti participant/utilizator sau daca ne-ati contactat in scop profesional sau de voluntariat, prelucram datele dumneavoastra personale pe baza interesului legitim de a va transmite comunicari specifice, Newsletterele, de interes pentru dumneavoastra si de asemenea inclusiv invitatii la evenimentele noastre si ale partenerilor nostri.

Daca doriti sa va abonati la Newsletterul nostru, la momentul abonarii dumneavoastra (prin intermediul paginii noastre web sau printr-o alta forma de solicitare directa) va vom solicita consimtamantul cu privire la prelucrarea datelor personale pentru a va putea furniza respectivele servicii la care ati solicitat abonarea;

  1. Organizarea de evenimente cu scop de promovare, instruire, scop stiintific sau profesional: Acestea pot include inregistrari video ale activitatilor desfasurate si ale accesului in respectivele locatii;
  2. Angajari: In masura in care avem posturi deschise pentru angajare sau internship si o persoana isi manifesta interesul de a face parte din echipa HABITAT, colectam informatiile necesare pentru procesul de angajare, pentru a evalua daca sunteti potrivit pentru postul respectiv. Prelucrarea datelor personale in procesul de angajare se face in temeiul legii, respectiv in vederea executarii unui contract cu dumneavoastra, iar aceasta prelucrare reprezinta faza precontractuala.

Suntem permanent interesati sa eficientizam procesului de angajare, fapt pentru care, avand ca baza interesul nostru legitim, vom pastra evidenta persoanelor care au participat la procesele de evaluare si a motivelor pentru care aplicatia acestora a fost respinsa.

In momentele in care anuntam posturi vacante, puteti aplica pentru un loc in echipa HABITAT prin transmiterea aplicatiei dumneavoastra: prin e-mail, prin depunerea in format fizic la sediul nostru sau prin utilizarea sectiunii dedicate a paginii noastre web de la acel moment.

In situatia depunerii aplicatiei prin utilizarea sectiunii dedicate a paginii noastre web, vom avea nevoie si va vom solicita urmatoarele date cu caracter personal: nume si date de identificare complete, adresa de corespondenta si adresa de e-mail, numar de telefon si CV. Aceste datele personale sunt necesare si le vom folosi in procesul de angajare in scopul: a. desfasurarii si administrarii procesului de angajare; b. evaluarii pentru a stabili daca aveti profilul profesional potrivit pentru echipa HABITAT; c. contactarii cu privire la aplicatia depusa de catre dumneavoastra; d. contactarii dumneavoastra pe viitor cu privire la alte oportunitati sau posturi care pot deveni disponibile care v-ar putea interesa; e. pastrarea unei evidente a sesiunilor noastre anterioare de angajare la care ati participat si a motivelor pentru care aplicatia dumneavoastra a fost respinsa.

Orice prelucrare a datelor dumneavoastra in scopurile mentionate anterior are la baza unul dintre urmatoarele temeiuri: 1.Executare a unui contract privind participarea la proiectele noastre, caz in care sunt prelucrate urmatoarele date personale: datele dumneavoastra de identificare (in calitate de persoana fizica sau de reprezentat ori alt angajat al unui client persoana juridica), datele de contact si pozitia dumneavoastra 2.Indeplinirea unor obligatii prevazute de dispozitiile legale in sarcina noastra (i.e. privind prevenirea si combaterea spalarii de bani si necesitatea cunoasterii clientelei), in masura indeplinirii conditiilor privind aplicabilitatea acestora – fiind prelucrate pe acest temei datele de contact si CNP-ul, seria si nr.CI sau ale pasaportului actionarilor/asociatilor; 3.Consimtamant, cu privire la transmiterea newsletterelor sau a invitatiilor la evenimentele HABITAT – pentru prelucrarea datelor dumneavoastra de identificare si de contact.

CARE SUNT DREPTURILE DUMNEAVOASTRA CU PRIVIRE LA PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL? 

Va reamintim ca in calitate de persoana vizata aveti urmatoarele drepturi cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastra personale:

  1. Acces la datele personale cu privire la dumneavoastra pe care HABITAT le prelucreaza.
  2. Obtinerea rectificarii acelor date personale inexacte prin contactarea HABITAT si/sau actualizarea lor prin contul de utilizator/client.
  3. Obtinerea restrictionarii prelucrarii datelor dumneavoastra personale atunci cand: contestati acuratetea datelor dumneavoastra personale pe care noi le prelucram; b. prelucrarea datelor dumneavoastra personale este ilegala; c. nu avem nevoie de datele dumneavoastra personale pentru scopul in care facem prelucrarea, insa dumneavoastra solicitati pastrarea lor pentru stabilirea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta, sau d. va opuneti prelucrarii datelor dumneavoastra personale, cat timp verificam existenta interesului nostru legitim in prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal.
  4. Portabilitatea datelor Portabilitatea datelor dumneavoastra personale, solicitand in acest sens ca HABITAT sa transmita, fie catre dumneavoastra, fie catre un alt operator de date, a unei copii a datelor dumneavoastra personale furnizate catre HABITAT pe care le prelucram;
  5. Obtinerea stergerii datelor dumneavoastra cu caracter personal in cazul in care se aplica unul din urmatoarele motive: datele nu mai sunt necesare pentru indeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate; b. va retrageti consimtamantul pe baza caruia are loc prelucrarea si nu exista niciun alt temei juridic sau motive legitime pentru prelucrare; c. datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal; d. datele cu caracter personal trebuie sterse pentru respectarea unei obligatii legale care revine HABITAT in baza legii;

Daca aveti orice nelamuriri sau intrebari cu privire la drepturile si prelucrarea datelor dumneavoastra personale sau daca doriti sa ne adresati vreo solicitare sau sa va exercitati oricare din drepturile dumneavoastra cu privire la prelucrarea datelor personale, va rugam sa ne contactati la sediul nostru sau folosind metodele de contact din finalul prezentei informari.

Va asiguram ca vom analiza fiecare intrebare si fiecare solicitare si va vom comunica raspunsurile si masurile luate in acest sens cat mai rapid posibil, insa nu mai tarziu de o luna de la momentul inregistrarii solicitarii dumneavoastra. Daca avem nevoie de mai multe informatii din partea dumneavoastra sau daca intampinam dificultati in solutionarea cererii dumneavoastra, va vom informa fara intarziere si cu privire la aceasta situatie.

Daca veti considera ca nu am solutionat toate cererile dumneavoastra sau sunteti nemultumiti de raspunsurile care va sunt oferite, puteti formula o plangere catre ANSPDCP sau va puteti adresa instantelor de judecata competente.

 CAT PASTRAM DATELE DUMNEAVOASTRA CU CARACTER PERSONAL? 

Daca ati optat sa primiti comunicari prin Newsletter, vom stoca datele dumneavoastra pentru a va furniza acest serviciu timp de 2 ani de la ultima dumneavoastra interactiune cu comunicarile transmise. Dupa trecerea acestei perioade de 2 ani, va vom solicita din nou consimtamantul pentru ca dumneavoastra sa puteti beneficia in continuare de Newsletter daca doriti acest lucru.

In orice caz si moment, daca hotarati ca nu mai doriti sa beneficiati de Newsletterul nostru si va retrageti consimtamantul, nu vom mai prelucra datele dumneavoastra personale in acest scop.

Datele personale colectate pe care le colectam in procesul de angajare si le utilizam cu scopul de a eficientiza si pastra evidenta sesiunilor anterioare de recrutare sunt stocate pe o perioada de 10 ani de la momentul la care ati aplicat pentru un post in cadrul HABITAT.

Ca regula generala, vom sterge datele dumneavoastra personale atunci cand acestea nu mai sunt necesare pentru scopurile in care au fost colectate sau cand va retrageti consimtamantul in situatia in care prelucrarea datelor dumneavoastra se intemeiaza pe consimtamant. Reprezinta exceptii de la aceasta regula cazurile in care prelucrarea datelor personale este necesara in baza unor prevederi legale sau daca suntem indreptatiti sa continuam respectiva prelucrare. De asemenea, datele dumneavoastra personale vor putea fi pastrate de catre noi pentru o perioada mai mare fata de cele indicate anterior, numai in acele situatii in care stergerea imediata a acestora ar necesita suprascrierea sistemelor noastre de back-up si recuperare in caz de dezastru.

CE SE INTAMPLA CU DATELE PERSONALE IN RAPORT CU ALTE PERSOANE? 

HABITAT nu divulga si nu transfera datele dumneavoastra personale catre terti. Cu titlu de exceptie de la aceasta regula, in situatiile in care divulgarea sau transferul se face in cadrul retelei HABITAT, este necesar ori daca suntem obligati prin lege, va vom informa in cel mai scurt timp posibil asupra acestui fapt, cu exceptia cazului in care legea aplicabila ne interzice sau ne impiedica sa facem o astfel de informare.

In cazul in care vom divulga sau transfera datele dumneavoastra personale catre terti, vom face acest lucru cu respectarea dispozitiilor legale aplicabile si cu adoptarea de masuri pentru protectia, integritatea si securizarea acestora.

Pentru prelucrarea datelor personale putem folosi persoane imputernicite, (cu titlu de exemplu: prestatori si furnizori de: servicii IT, management de baze de date sau contacte, contabilitate, organizatori de evenimente). HABITAT va incheia cu toti acesti imputerniciti contracte care reglementeaza regimul de prelucrare a datelor personale si asigura ca acestia isi asuma obligatiile legale de prelucrare a datelor personale si ofera un nivel adecvat de protectie si securizare al datelor personale si respecta intocmai dispozitiile legale aplicabile in materie.

CUM SECURIZAM DATELE CU CARACTER PERSONAL? 

Toate datele personale prelucrate de catre HABITAT sunt protejate impotriva amenintarilor, prin masuri electronice si fizice de securitate si infrastructura IT corespunzatoare dar si prin proceduri interne de management de personal si acces ce asigura descoperirea, notificarea si documentarea oricaror eventuale incalcari ale securitatii datelor cu caracter personal.

In situatia putin probabila a unei incalcari a securitatii datelor dumneavoastra cu caracter personal, in cazul in care descoperim o astfel de incalcare cu risc pentru drepturile si libertatile dumneavoastra, vom notifica Autoritatea Nationala de Supraveghere privind Prelucrarea Datelor cu Caracter Personal (in continuare ANSPDCP), si va vom informa cu privire la aceasta situatie.

ACTUALIZAREA PREZENTEI INFORMARI:

Va recomandam sa accesati periodic aceasta sectiune intrucat in masura in care vom modifica prezenta Informare, vom publica o noua versiune actualizata pe aceasta pagina web, Informare care o va inlocui pe prezenta.

Daca nu ati gasit raspuns intrebarilor dumneavoastra in acest document sau daca aveti orice alte nelamuriri cu privire la datele dumneavoastra personale si/sau modul in care le prelucram va rugam sa ne contactati folosind oricare din metodele de mai jos

– adresa de e-mail: info@habitat.ro

– adresa de corespondenta: Str. Naum Râmniceanu, nr. 45A, et. 1, ap. 3, sector 1, București, 011616